Sinds ACM en COIN ons hebben bezworen dat ‘lijnkaping’ in de praktijk niet meer voorkomt,
Het proces van ‘overstappen-met-nummerbehoud’ zou beweerdelijk organisatorisch afdoende geborgd zijn door de telecomsector zelf. (Overigens zonder daarvan enig bewijs te willen leveren)
is ons beleid navenant veranderd.
We houden de ontwikkelingen ter zake echter nog steeds nauwlettend in de gaten. En we nemen er graag kennis van als er zich desondanks onverhoopt toch nog een geval van ‘lijnkaping’ voordoet.
Dus bent, of kent u iemand die slachtoffer is geworden van lijnkaping? Laat ons dat dan a.u.b. weten en neem met ons daarover contact op. Daardoor worden wij immers in de gelegenheid gesteld om ter zake actie te ondernemen.
actueel beleid
Het beleid is simpel. Kort en krachtig weergegeven:
- ‘ongekend onrecht’ aan de kaak stellen en zo mogelijk bestrijden;
- zoveel mogelijk mensen, die tegen een “grote digitale muur” aan lopen, ondersteunen en bijstaan. Door hen op wat voor manier dan ook te helpen.
Oftewel ondersteuning bieden aan niet- of minder-(digi)taalvaardigen in de alledaagse praktijk. Bij de problemen die zij in het dagelijks leven ondervinden als gevolg van het feit dat zij niet- of minder-(digi)taalvaardig zijn.
En de daarvoor benodigde financiële en organisatorische middelen op alle mogelijke manieren (donaties, giften, crowdfunds, subsidies, etc..) bijeenbrengen.
Dit uit noodzaak. Opdat zij als individu en als volwaardig lid van de samenleving mee over kunnen blijven komen – mee kunnen doen – in de alsmaar complexer wordende, (voor velen te) sterk gedigitaliseerde maatschappij.
ieder mens doet ertoe
We zien soms dat de mensen waarvoor we in actie komen gewoonweg “met de rug tegen de muur staan”; de totale ontreddering nabij zijn. Zoiets mag niet ‘gewoon’ worden!
Des te meer voldoening geeft het als die na onze actie wel weer gewoon verder kunnen met hun leven.
Steun ons in onze missie. En geef!